378
REGISTRES DU BUREAU
[•&7-]
les susd, deniers, sans estimer que nous soions pour vous accorder le susd, subside, ainsy que nous l'avons dict aud. Bocquet.
"Donné à Bloys, le vingt huictiesme jour de Sep­tembre mil vclxxi.)5
Signé: "CHARLES». Et au dessoubz : "Brulart».
Et au doz est escript ce qui s'ensuict : A noz très chers el bien amez les Prevost des Marchans et Eschevins de nostre bonne Ville de Paris.
Lettres du Roy, du xxvuim,: jour de Septembre mil
Ve LXXl W.
les viii" lant mil livres qui restent pour parfournir les susd, m0 u. livres qui seront ramboursez des coctisacions, de sorte qu'ilz puissent estre incon­tinant envoiez à Metz, pour les distribuer aux susd. Reisties eL engarder que l'orage qui nous me­nasse de ce costé là ne vienne à tumber sur nostre Royaulme, dont, quand il seroict advenu par la faulte que vous feriez à la fourniture desd, deniers, oultre ce que vous en pourriez sentir vous mesmes vostre bonne part, nous aurions occasion de repeter sur vous et sur voz biens le dommaige qui s'en seroict ensuivy. A quoy partant vous regarderez de pour­veoir, en recouvrant promptement sur vostre credit
DUI [CXC]. — [Convocation tour le lendemain.]
28 septembre 1571. (A, fol. 221 r°; B, fol. 13g v°.)
"Monsieur de Palluau, plaise vous trouver demain à sept heures du matin, en l'Hostel de ceste Ville, pour oyr Ie rapport du procès verbal de Monsieur de Machault, conseiller du Roy en sa court de Parle­ment, pour le faict du boys de chauffaige, et sur ce donner advis. Vous priant n'y voulloir faillir.
"Faict au Bureau, le xxvnime jour de Septembre mil vc lxxi.
"Les Prevost des Marchans et Eschevins de la Ville de Paris, tous vostres.n
Pareilz mandemenlz ont esté envoyez à Mes­sieurs Le Lievre et aux autres Conseillers de lad. Ville, Messieurs de Palluau, Aubery, Le Prebstre, Crocquet, Montmagny, Jumeauville, de Chome­dey;
Monsieur de Larche l'aisné, sire Nicolas du Res­nel, mc Jehan Canaye, Jehan Menant et en son ab­sence Loys de Creil, sire Robert Desprez et Claude Maret ("2>.
DIV [GXC1]. — [Rapport de M. de Machault
29 septembre 1571. (A, fol.
Du sabmedy vingt neufviesme jour de Septembre mil v" lxxi.
En assemblée le jourd'huy faicte, au Bureau de l'Hostel de la Ville de Paris, de Messieurs les Prevost des Marchans et Eschevins, plusieurs Conseillers de lad. Ville et aulcuns bourgeois d'icelle , pour oyr le rapport du procès verbal de Monsieur de Machault, Conseiller du Roy en sa court de Parlement, pour le faict du boys de chauffaige, et sur ce donner advis; sont comparuz :
Messieurs Marcel, Prevost des Marchans;
SUR SA MISSION RELATIVE AU BOIS DE CHAUFFAGE.] 22I v°; B, fol. i4o r°.)
De Cressé, Leclerc, Lescalopier, Eschevins;
Le Lievre, Croquet, de Chomedey, de Jumeauville, led. sr de Machault, Le Prebstre. Conseillers;
Canaye, Desprez, Maret, marchans et bourgeois.
En laquelle assemblée, après que moud, sieur le Prevost des Marchans a faict entendre à Ia com­pagnie tes causes d'icelle, et led. sr de Machault le contenu cn son procès verbal, pour raison dud. bois de chauffaige (3>;
A esté conclud, advisé et deliberé que lesd, sieurs Prevost des Marchans, de Machault et Procu-
'' La suscription et le tilre ne se trouvent que dans A.
;2> A la suite de ces noms, dans le Registre A, se trouve la répétition mot pour mot de la lettre de convocation placée en tète de l'article.
'-' C'est l'exposé de la mission qui lui avait été confiée par l'arrêt du Parlement du a3 juin précédent (voir ci-dessus, p. 321, note 3), que m" Baptiste de Machault, conseiller en ladite Cour, fit à l'assemblée de Ville du 29 septembre. Les renseignements sur ce voyage abondent. On conserve dans les minutes du Bureau de la Ville un gros cahier intitulé tt Estat des frais faictz par moy Francois Leroy en «ung voyage que Messieurs ra' Baptiste de Marchaull-, elc, qui en est une véritable relation jour par jour; il y a aussi dans les pièces de compte du domainede la Ville des mandats de payement et des quittances relatifs à cette mission. Les autres commissaires étaient Claude